رژه دریایی و اجرای گروه سرود کانون «حجت» تنگستان در هفته ملی مبارزه با استعمار
رژه دريايي و اجراي گروه سرود کانون «حجت» تنگستان در هفته ملي مبارزه با استعمار

رژه دریایی و اجرای گروه سرود کانون «حجت» تنگستان در هفته ملی مبارزه با استعمار

گروه سرود «منتظران موعود» از کانون فرهنگي هنري«حجت» در سالروز شهادت «رئيسعلي دلواري» و هفته ملي مبارزه با استعمار در بندر ساحلي دلوار به اجراي سرود پرداختند.
شناسه خبر : 40567 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)از استان بوشهر: به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری» گروه سرود «منتظران موعود» از کانون فرهنگی هنری «حجت» روستای «عالی‌حسینی» تنگستان به اجرای سرود پرداختند.

 دوازدهم شهریورماه، سالروز شهادت دلیرمردی از خطه تنگستان است که با بصیرت، وطن دوستی و اسلام خواهی، علم مبارزات ضد استعماری را علیه انگلیس در جنوب کشور برافراشت.

رئیسعلی دلواری فرزند زایر محمد دلواری در سال 1299 هجری قمری در دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر متولدشد و با فتوای مجتهدان علیه متجاوزان انگلیسی قیام و نام خود را در  استعمار ستیزی ثبت کرد و سرانجام در گیرودار حمله انگلیسی ها به بوشهر در دوازدهم شهریور 1294 ش برابر با 23 شوال 1333 ق (سوم سپتامبر هزار و نهصد و پانزده میلادی) هنگامی که رئیس‌علی در محلی به نام «تنگک صفر» قصد شبیخون به قوای انگلیسی ها را داشت، از پشت مورد هدف گلوله یکی از همراهان خائن قرار گرفت و در سن 33 سالگی به شهادت رسید.

گفتنی است در این مراسم رژه بزرگ دریایی به مناسبت هفته ملی مبارزه با استعمار در ساحل دلوار اجرا شد.