تقدیر از سرمقابله خوانان استان بوشهر
تقدير از سرمقابله خوانان استان بوشهر

تقدیر از سرمقابله خوانان استان بوشهر

طي آييني سرمقابله خوانان بوشهر با حضور آيت الله صفايي، امام جمعه استان تقدير شدند.
شناسه خبر : 37791 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: مراسم تجلیل از سرمقابله‌خوانان برتر بوشهر روز شنبه 6 خرداد با حضور ائمه جمعه از سراسر استان و با حضورآیت الله صفایی نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه این شهر؛ «اکبر پورات» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر؛ «ابراهیم کامران» مسئول گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمازگزاران در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

 

«علیرضا پولاد» در این مراسم طی سخنانی با اشاره به انتخاب  بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران در سال 1400، گفت: امسال در ماه مبارک رمضان به منظور ترغیب جوانان به فرهنگ و آیین های بومی قرآنی، بستری سالم و فضای رقابتی را برای آشنایی و ترویج این سنت در سطح مساجد و در بین جوانان فراهم کردیم؛ در این فضا از مقابله خوانان دعوت شد تا ضمن ترویج این سنت حسنه در مساجد الگویی برای جوانان و نوجوانان برای برگزاری مراسمات در ماه مبارک رمضان باشند.

مدیر ستاد فهما استان بوشهر افزود: این برنامه از ویژه‌برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ بود که پس از ارزیابی کمی و کیفی و بررسی کارشناسانه اساتید این حوزه از مساجد سراسر استان برگزار گردید.

پولاد ادامه داد:  دراین آیین تقدیرکه روز گذشته در مصلی نماز جمعه برگزارشد  از 26 سرمقابله‌خوان تقدیربه عمل آمد.

وی همچنین گفت:  در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان از 4 نفرسرمقابله خوان برتر تجلیل شد ودر دیگر شهرستان های  استان نیز در هر شهرستان  سه نفر سرمقابله خوان شاخص در این راستا تقدیر شدند.

گفتنی است این مراسم در مصلی نماز جمعه همه شهرستان های استان به صورت همزمان برگزار و از سرمقابله خوانان برتر تقدیر به عمل آمد.

کلمات کلیدی: مقابله خواني بوشهر