بازگشایی و فعالیت دوباره مساجد در دوران پساکرونا باید به شکل جدی دنبال شود
بازگشايي و فعاليت دوباره مساجد در دوران پساکرونا بايد به شکل جدي دنبال شود
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

بازگشایی و فعالیت دوباره مساجد در دوران پساکرونا باید به شکل جدی دنبال شود

حجت‌الاسلام و المسلمين عاملي، همزمان با 18 اسفند (سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور) و در جريان برگزاري نشست شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر اظهار کرد: بازگشايي و فعاليت دوره مساجد در دوران پساکرونا بايد به شکل جدي دنبال شود.
شناسه خبر : 36014 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در جریان برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، مراسم گرامیداشت 18 اسفند (سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» نیز برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین« سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،«احمد محمدی زاده» استاندار،«عبدالرحیم افروغ» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، فرمانداران استان بوشهر و اعضای شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: ایام کرونا باعث شد تا مسجدها تعطیل یا نیمه تعطیل شوند که در پساکرونا باید بازگشایی و فعالیت آنها به صورت جدی دنبال شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با  تاکید نسبت به به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: مهندسی فرهنگی دو بخش دارد که بخش نخست آن شامل اصل‌های فرهنگی است که انسان با آن زندگی می‌کند که امری نسبی بوده و در هر جامعه یک فرهنگ متناسب یا آن وجود دارد.

وی افزود: یک وجه فرهنگ نیز فرهنگ تمدنی است که هدف گیری رهبری انقلاب به حوزه فرهنگ، فرهنگ تمدنی است.

در ادامه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر طی سخنانی اظهار کرد: فرهنگ جوهره حیات انسان و جامعه است و به تعبیری انسان و جامعه با فرهنگ محشور می‌شود و به همین خاطر است که اسلام بر حوزه فرهنگ تولید و بازتولید نظارت وبر اجرای آن تاکید فراوان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: برای داشتن  کشور تراز انقلاب اسلامی باید دارای فرهنگ تراز اسلامی باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم «علیرضا پولاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به ارایه گزارشی از فعالیت های کانون ‌های مساجد استان و همچنین گزارش اختصاصی از کانونهای فرهنگی هنریم ساجد بوشهر در سومین رویداد ملی فهما پرداخت.

وی در ادامه گفت : در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری، با اجرای  طرح های مختلف مواسات و همدلی و کمک های مومنانه ، توزیع بسته های مواد غذایی و بهداشتی  و فعالیت در فضای مجازی برنامه های خود را با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی مجالی برای تعطیلی فعالیت فرهنگی در مساجد ندادند.

پولاد خاطر نشان کرد: از تعداد 420 کانون موجود در استان، 4 کانون  فرهنگی هنری منتخب کشوری شدند .

گفتنی است در این همایش کانون های برتر در سومین رویداد ملی فهما 1400 تجلیل و به رسم یادبود لوح تقدیر به آنان اهدا شد.

کلمات کلیدی: 18 اسفند 1400