نشست کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر برگزار شد
نشست کميته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر برگزار شد

نشست کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر برگزار شد

کميته نشست ستاد دهه فجر بوشهر با حضور تني چند از مسئولان استاني برگزار شد.
شناسه خبر : 34433 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: 

نشست کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان بوشهر امروز یکشنبه 26 دی ماه، با حضورحجت الاسلام والمسلمین «عباس خشنود» رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام والمسلمین  «یعقوب بهمیاری» رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان بوشهر، «سید مهدی حسینی» نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه، سرهنگ پاسدار «محمد بهزادی» نماینده بسیج محلات و مساجد سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین «بهروز بهروزی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی  منکراستان  و «رضا رضا زاده»  نماینده موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری در محل ستاد فهما در محل ستاد فهما استان بوشهر برگزار شد.

«علیرضا پولاد» در این نشست طی سخنانی با اشاره به اهمیت بزرگداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مساجد و کانون ها در ایام الله دهه فجرو پیروزی انقلاب اسلامی از اهداف این ستاد است.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این ایام در نظر دارد 43 برنامه به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 43 مسجد محوری  در هر شهرستان برگزار کند.

پولاد افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، تببین گام دوم انقلاب، اجرای 43 گروه سرود حرفه ای همچنین اجرا گروه های تئاتر بچه های مسجد، 10شب قرائت سوره فجر در همه مساجد، استفاده از ظرفیت فیلم جشنواره عمار در 43 مسجد برای پخش فیلم، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی و محافل ادبی ، پخش سرودهای انقلابی از ماذنه مساجد از دیگر برنامه های پیشنهادی است.

همچنین در ادامه حجت الاسلام خشنود از برگزاری دوره های آموزش تخصصی برای جذب جوانان به مساجد با حضور کارشناسان خبره در این حوزه خبر داد.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام بهمیاری گفت: راه اندازی کاروان های شادی با حضور قاریان برجسته ،اجرای گروه سرود و تواشیح در این کاروان ها از ضروریات برنامه های این 10 روز است.

وی گفت: برای ماندگار کردن خاطرات انقلاب از ابزارهای موجود مثل اجرای نمایش و فیلم کوتاه با محوریت جشن انقلاب در سطح شهر و حتی روستاهای دور افتاده ضرورت دارد.

در ادامه حسینی، نماینده اوقاف و امور خیریه  بیان کرد: این نهاد در نظر دارد در این ایام هر شب در یک مسجد میز خدمت برپا شود و هرشب از مسئولین استانی دعوت شود تا پاسخگوی مشکلات مردم در مساجد باشند.

بخش دیگری از این نشست اختصاص به صحبت های رضا زاده، نماینده موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر داشت؛ وی در سخنانی اظهار کرد: پخش سرودهای انقلابی در ایام الله دهه فجر همچنین برگزاری مسابقات تزیین انقلابی مساجد جهت جذب و ترغیب نوجوانان  و همچنین اجرای 10 شب گروه سرود انقلابی در میدان تشریفات شهر  از برنامه های پیشنهادی شهرداری است.

همچنین در ادامه بهزادی، از ستاد بسیج محلات و مساجد سپاه امام صادق اظهار کرد: برنامه های پیشنهادی این ستاد اجرای برنامه های بصیرتی و برگزاری یادواره شهدا است که امیدوارهستیم همچون سالهای گذشته این ایام با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.