کانون‌های مساجد خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی در کشور
کانون‌هاي مساجد خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگي در کشور
امام جمعه سیراف اظهار کرد؛

کانون‌های مساجد خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی در کشور

حجت‌الاسلام و المسلمين عاشوري ضمن تقدير از فعاليت‌هاي ستاد فهما اظهار کرد: کانون‌هاي مساجد خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگي در کشور هستند.
شناسه خبر : 32875 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: هم‌اندیشی اعضای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بندر سیراف با «علیرضا پولاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر و حجت الاسلام  و المسلمین عاشوری، امام جمعه بندر سیراف، با محور فعالیت ها و تبین سومین رویداد ملی فهما در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری طی سخنانی اظهار کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در کشور بود تا اعضای این کانون‌ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

امام جمعه سیراف گفت اهمیت این کانون‌ها به گونه‌ای است که مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ در توصیه‌های ارزشمند در مورد کانون‌ها بیان کردند« من سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید» و بی‌شک این سخن ارزشمند نقشه راهی برای فعالیت‌های کانون‌های مساجد به شمار می‌رود.

وی افزود: کانون های فرهنگی،هنری مساجد خط مقدم جبهه مبارزه ی فرهنگی در کشورهستند در نتیجه مدیران کانون ها جذب حداکثری کودکان و نوجوانان را در راس کار خود قرار دهند.

همچنین در ادامه پولاد اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که برای کانون های فرهنگی هنری مساجد رقم خورده است،  راه اندازی سایت بچه های مسجد است که این باعث ارتباط بهتر و بیشتر بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان (فهما)  شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای سایت بچه های مسجد اینست که کانون ها می توانند از برنامه های همدیگر استفاده کنند و در مساجد خود اجرا کنند.

پولاد گفت: سند چشم‌انداز جامع مساجد این استان توسط کارشناسان حوزه فرهنگ و عمران تدوین شده است؛این سند بالادستی از امسال به عنوان برنامه اصلی سازمان‌ها، نهادها و مراکز مرتبط و دست‌اندرکار مسجدی در استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این سند که متشکل از ۱۱ صفحه و ۱۸ بند است، به مباحث متعددی از جمله عمران، موضوع‌های فرهنگی مربوط با شرح وظایف روحانی و هیات امنا، نهادهای فرهنگی مستقر در مسجد پرداخته شده‌است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در پایان از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش سیراف مجدد دعوت کرد که اعضاو فعالیت های فرهنگی هنری و همچنین طرح ها و برنامه های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند تا حقی از آن ها ضایع نشود.

گفتنی است در ادامه روحانیون و مدیران کانون های مساجد سیراف دغدغه ها و سوالات خود را در بحث اعتلای مساجد و تقویت کانون های فرهنگی هنری  مساجد و سوالات مربوط به سامانه و ثبت فعالیت های خودعنوان کردند.

کلمات کلیدی: کانون هاي بندر سيراف