برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون‌های مساجد شهرستان دیّر
برگزاري کارگاه قصه‌گويي ويژه کودکان و نوجوانان در کانون‌هاي مساجد شهرستان ديّر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر؛

برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون‌های مساجد شهرستان دیّر

ناطقي‌پور از برگزاري کارگاه قصه‌گويي ويژه کودکان و نوجوانان در سطح کانون‌هاي مساجد شهرستان ديّر به مناسبت هفته کتاب خبر داد.
شناسه خبر : 31572 تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

«غلامرضا ناطقی‌پور» در گفت‌وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) به مناسبت هفته کتاب گفت: کتاب همدمی است که اندوه را می‌زداید و مطالعه‌کننده را از تنهایی در می آورد و به او حکمت های جان پرور می آموزد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ديّر، در ادامه به اهمیت شناخت آثار مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از مفیدترین اطلاعات برای افراد کتابخوان، شناختن آثار خوب و جدید، شناخت نویسندگان متعهد و سالم و آگاهی از مؤسسات انتشاراتی متعهد است.

وی گفت:خانواده، نقطه آغازین ایجاد عشق به کتابخوانی است؛ البته برای ایجاد علاقه به کتاب، عوامل متعددی نقش دارند که نخستین آنها خانواده است. به بیان دیگر نقطه آغازین ایجاد عشق و علاقه به کتاب  از خانواده آغاز شده و  شخصیت و هویت کودک در قدم اول در خانواده شکل می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیّر اظهار کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه و آینده سازان ارزش های دینی و انقلابی هستند به همین سبب ارائه آثار و کتاب های متناسب برای کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای دارد.

وی گفت: پرداختن به منابع با کیفیت برای کودکان در زمینه انتشار کتاب و همچنین کتاب رسانی و خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم از مسائلی است که هرگز نباید مورد غفلت و کم توجهی قرار گیرد.

ناطقی پور به نقش کتابخانه های عمومی در گسترش دانش و میزان آگاهی های عمومی جامعه تصریح کرد: کتابخانه های عمومی نقش به سزایی در گسترش دانش عمومی جامعه دارند و عزم این نهاد کمک به بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی در راستای تولید اندیشه و علم و غنای فرهنگ جامعه می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر به برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و افزود: شعرخوانی شاعران جوان دیّری، بزرگداشت استاد «محمد رضا صفدری»، کارگاه قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کارگاه داستان نویسی، رونمایی از کتاب مجموعه شعر «خورشید گرفتگی این ماه» سروده «مصطفی فخرایی» و تقدیر از تنی چند از نویسندگان شهرستان از جمله «کاظم میرزایی»، «قاسم درویشی» و «عبدالحسین بحرینی نژاد»، شاهنامه خوانی هنرمند خردسال «یگانه فاطمه کشکولی »و نشست و بررسی کتاب «ساز شب های خستگی» نوشته «حسن سهولی» از دیگر فعالیت ها و برنامه‌ های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر به مناسبت هفته کتاب است.

کلمات کلیدی: هفته کتاب