برگزاری جشنواره فرهنگی و مذهبی شهر من، شهر نماز در جم
برگزاري جشنواره فرهنگي و مذهبي شهر من، شهر نماز در جم

برگزاری جشنواره فرهنگی و مذهبی شهر من، شهر نماز در جم

جشنواره فرهنگي شهر من، شهر نماز براي نخستين بار در شهرستان جم به اجرا در آمد.
شناسه خبر : 31496 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: همزمان با جشن ولادت حضرت رسول اکرم «ص» و امام جعفر صادق «ع»،  مراسم افتتاحیه شهر نماز با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه حضرت عباس «ع» برخی از مسئولین شهرستان جم، ساکنین این مجتمع و جمعی از اولیاء و کودکان شهرستان جم برگزار شد.

سرهنگ خلیلی فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) شهر جم و مسئول اجرای طرح گفت: در این طرح  با کمک پایگاه های بسیج تعدادی از معلم‌های کلاس اول ابتدایی، مربیان پیش دبستانی و موسسات قرآنی، کودکان با شیوه‌های مختلفی، خواندن نماز را یاد بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی امام جمعه جم در این مراسم ضمن تشکر از اجرای این طرح ارزشمند اظهار داشت: ترویج و تشویق فرهنگ نماز باید در نهاد خانواده نهادینه شود. در واقع برای حصول این مهم در ابتدا بایستی این فریضه در نهاد خانواده نهادینه گردد و کودکان با ورود به جامعه و اجتماع کوچکتر مدرسه میتوانند با یادگیری اصولی تر این فرایض در این راه مهم و ارزشمند گام بردارند.
ایشان در ادامه با توجه به حضور والدین در مراسم « شهر نماز» تصریح کرد: ابتدا باید والدین به مقوله نماز و فرهنگ ترویج نماز خواندن اهمیت داده و با روش های ساده و بدون سخت گیری به مرور زمان این فریضه الهی را نهادینه کنند.

 

کلمات کلیدی: طرح شهر نماز