آیین افتتاحیه شهر من، شهر نماز در بوشهر برگزار شد
آيين افتتاحيه شهر من، شهر نماز در بوشهر برگزار شد
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

آیین افتتاحیه شهر من، شهر نماز در بوشهر برگزار شد

آيين افتتاحيه شهر من، شهر نماز با هدف احياي سنت دعوت خوش آغاز کودکان اول ابتدايي و پيش دبستاني به نماز با حضور مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر برگزار شد.
شناسه خبر : 31467 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر : طی آیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین استانی بوشهر، مربیان حوزه قرآنی و پیش دبستانی و مقطع اول ابتدایی و مسئولین ارشد فرهنگی استان بوشهر و مهمان ویژه برنامه آقای فاضلی مدرس دوره مراسم افتتاحیه بوشهر، شهر نماز و تجلیل از مربیان مهد قرآنی و آموزگاران اول ابتدایی و دل نوشته های فرزند و خواهر شهید همراه با پیام حضرت آیت الله صفایی بوشهری توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برخی ادارات و دستگاه های فرهنگی استان به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم بیان کرد: این طرح با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، پایگاه های دریایی، هوایی، سپاه امام صادق استان بوشهر و همکاری معلمان کلاس اول ابتدایی، پیش دبستانی و مربیان موسسات قرآنی و تمامی فعالینی که به نحوی با دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها ارتباط دارند، برگزار می شود.

فاطمه کرمپور درخصوص مراحل اجرای  این طرح عنوان کرد: این طرح با هدف آموزش رایگان و فراگیر دوهزار مربی پایه اول ابتدایی مدارس 5 استان مورد هدف، اهدای سه هزار کتاب آموزشی نماز شکوفه ها به کودکان عضو طرح، آموزش وضو و نماز دو رکعتی و روش های دعوت خوش آغاز کودکان به نماز و برگزاری جشن اختتامیه و تقدیر از نخبگان برگزیده طرح برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی شهر نماز در بوشهر، اظهار کرد: به منظور آشنایی معلمان اول ابتدایی و مربیان پیش دبستانی با شیوه های جذب کودکان به نماز و شیرینی این عبادت برای آنها و آموزش شیوه های نوین نماز با تصویر و قصه ، همایشی با حضور استاد " فاضلی " از قم با حضور معلمان اول ابتدایی و مربیان پیش دبستانی برگزار گردید.

کرمپور ادامه داد: این دوره شامل مواردی همچون نماز و بهبود ارتباط، نماز و کاهش مشکلات رفتاری مادر و کودک، نماز و والدین مسئول، شیوه آموزش تدریجی نماز و نماز و نمودار سازی است.

کرمپور تصریح کرد: استان بوشهر به عنوان استان پیشرو و نمونه در این طرح معرفی شده و اولین استانی بوده که این طرح را در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و به تصویب رسانده است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در شهرستان های دیگر این استان در دو هفته آینده برگزار کنیم و تمامی شهرستان های این استان به عنوان شهر نماز تبدیل و معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان ضمن اشاره به اینکه در این طرح کودکان با شیوه های مختلفی خواندن نماز را در مدت چند ماه یاد می گیرند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این طرح آموزش هایی که داده می شود با توجه به اهمیت نماز در زندگی بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

در ادامه این مراسم مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر گفت: قرار است با کمک تعدادی از معلم‌های کلاس اول ابتدایی، مربیان پیش دبستانی و موسسات قرآنی کودکان با شیوه‌های مختلفی، خواندن نماز را یاد بگیرند.

زهرا کشاورز نیا افزود: مدت زمان اجرای طرح سه ماه است و هر مربی ۱۵ تا ۲۰ کودک را آموزش می‌دهد.

وی گفت: طرح شهر من، شهر نماز در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و امیدوار هستیم تا دو هفته آینده در سایر شهرستان‌ها اجرایی شود.

گفتنی است که در این آیین اجرای پخش ویدیئو تصویری پیام بیانات حضرت آیت الله صفایی بوشهری، اجرای مختصر آموزه های کاربردی و ابتکاری نماز ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری مربیان قرآنی توسط مدرس دوره و تجلیل و تقدیر از 10 فر از مربیان قرآنی فعال و برتر در دوره آموزشی نماز انجام شد.

لازم به ذکر است در طرح شهر من شهر نماز هر مربی 15 الی 20 کودک را آموزش می دهند.

در این همایش علاوه بر آموزش مطالب فوق استاد فاضلی محتوای آموزشی مورد نظر را به صورت رایگان در اختیار فراگیران قرار دادند.

اختتامیه طرح شهر من، شهر نماز دی ماه در سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

 

کلمات کلیدی: شهر نماز