طرح قرآن در خانواده و هرخانه یک مجمع قرآنی از صدر اسلام وجود داشته است
طرح قرآن در خانواده و هرخانه يک مجمع قرآني از صدر اسلام وجود داشته است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر؛

طرح قرآن در خانواده و هرخانه یک مجمع قرآنی از صدر اسلام وجود داشته است

آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان بوشهر، در بخشي از پيام خود با محور طرح «کوثر رسالت» نوشت: طرح قرآن در خانواده و هرخانه يک مجمع قرآني از ديرباز واز صدر اسلام وجود داشته است.
شناسه خبر : 30479 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه بوشهر در راستای انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی سال ۱۴۰۰ طرح کوثر رسالت با موضوع "هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی" بیان کرد: کسی که اهل قرآن است و قرآن می خواند نورانی می‌شود هم اگر با قرآن انس بگیرند قرآن به تمام وجود آن ها می نشیند و اثر میکند این طرح قرآن در خانواده و هر خانه یک مجمع قرآنی از دیرباز و از صدر اسلام وجود داشته است.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن تقدیر و تشکر از همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در برگزاری این همایش، بیان کرد: امیدواریم این طرح که از طرح های بسیار ارزشمند و با سابقه در تاریخ اسلام است موجب افزایش فهم قرآن و سبک زندگی قرآنی جامعه شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: خداوند نسخه نجات جهان را در آخرین مرحله بعثت پیامبران در قرآن قرار داده است؛ قرآن تنها راه نجات است، تنها راه عبور از ظلمت ها به سمت نور است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: والاترین، بالاترین، عمیق ترین و کامل ترین کلام در عالم وجود قرآن است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: قرآن کلام خداست و خاتم کتب آسمانی است و برای دین خاتم و پیامبر خاتم و امت خاتم است.

وی افزود: کشف بزرگ عالم وجود قرآن است، قرآن عصاره جمیع حقایق عالم وجود است که انسان نیاز دارد در تمامی نیاز های رفتاری، اجتماعی، اخلاقی و.. به قرآن متوصل شود.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: عالم وجود تنها دنیا نیست؛ خداوند در قرآن حقیقت دنیا را معرفی کرده و در قرآن انسان را با عالم برزخ آشنا کرده و ارتباط این دو عالم با هم و نقش هریک بر دیگری را توضیح داده است.

وی در خصوص اهمیت حضور قرآن در زندگی مردم بیان داشت: به همین جهت است که پیامبر اسلام و اهل عصمت و طهارت همگان را به وسیله قرآن هدایت میکند و با قرآن به حقایق عالم وجود و ایمان به خدا و عمل ه دین و نبوت پیامبر خدا با انس با خدا صورت می‌پذیرد.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن اشاره به این حدیث از امام صادق که می‌فرمایند "قرآن اگر در خانه ای خوانده شد آن خانه مانند ستاره ای برای آسمانیان می درخشد"، عنوان کرد: کسی که اهل قرآن است و قرآن می خواند نورانی می شود هم اگر با قرآن انس بگیرند قرآن به تمام وجود آن ها می نشیند و اثر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به این موضوع که یکی از گلایه های سنگین پیامبر در زمان آخرت به خاطر کنار گذاشتن قرآن کریم و عمل نکرد به آن در میان مردم است، ابراز کرد: امیدواریم در شرایط کنونی که امکان و ارتباط حضوری به دلیل وجود بیماری کمرنگ شده، جلسات قرآنی خانواده(آموزش، قرائت، فهم و تفسیر) بسیار ارزشمند و کارآمد می باشد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همه تلاشگران عرصه قرآنی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در هر خانه یک کانون قرآنی تشکیل شود و انشالله با قرآن زندگی کنیم از دنیا رفته و در آخرت با قرآن محشور شویم و  خداوند و ظهور امام زمان تعجیل فرماید و سایه مقام معظم رهبری بر سر مرم ایران مستدام باشد و یاد و خاطره شهداء، امام شهداء و پیشکوتان قرآنی گرامی میداریم و امیدواریم همه مردم جهان رهرو قرآن باشیم .

(والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته)