عوامل پیروزی در دفاع مقدس مانند ایثار و تبعیت از ولایت باید زنده نگه داشته شود
عوامل پيروزي در دفاع مقدس مانند ايثار و تبعيت از ولايت بايد زنده نگه داشته شود
امام جمعه شهرستان دیّر؛

عوامل پیروزی در دفاع مقدس مانند ایثار و تبعیت از ولایت باید زنده نگه داشته شود

امام جمعه دير در نشست شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان اظهار کرد: عوامل پيروزي در دفاع مقدس مانند ايثار و تبعيت از ولايت بايد زنده نگه داشته شود.
شناسه خبر : 30471 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی حسینی» در نشست شورای فرهنگ عمومی با تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت، اظهار داشت: همکاری ها و کمک های مومنانه خیرین و دستگاه ها جهت مقابله با کرونا تداوم داشته باشد.

امام جمعه  دیر با بیان اینکه به هفته دفاع مقدس باید با دید گنجینه تمام نشدنی نگاه کنیم، گفت: درس های دفاع مقدس مانند ظلم ستیزی و شهادت طلبی و روحیه جهادی و تجلیل از شهدا استخراج شود.

وی افزود: عوامل پیروزی در دفاع مقدس مانند ایثار و تبعیت از ولایت باید زنده شده و از بستر فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ هشت سال جنگ تحمیلی استفاده شود.

در ادامه این نشست غلامرضا ناطقی پور افزود: هشت سال دوران دفاع مقدس یک گنجینه برای مردم محسوب می شود که امروز هر دستاوردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داریم به واسطه داشتن این دوران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیّربیان کرد: با توجه به خطر تحریف دفاع مقدس امروز ما باید هوشیارانه در برابر خط تحریف واقعیت های دفاع مقدس بایستیم و با تأکید بر بصیرت مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در این باره شویم.

ناطقی پور اظهار کرد: ما باید ضمن مراقبت نسبت به خطر تحریف دفاع مقدس، گنجینه های عظیم گنج دفاع مقدس را به آحاد جامعه به ویژه نسل جدید بشناسانیم و در این راستا از ابزار هنر و رسانه، نهایت استفاده را ببریم.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همواره دفاع ملت‏ها از سرزمین‏های خویش الهام‏بخش هنرمندان متعهد و مسئول بوده است. با نگاهی کوتاه به عرصه‏های مختلف هنری ـ ادبیات، سینما، نقاشی، موسیقی و غیره ـ می‏توان دریافت که بهترین و برترین آثار متعلق به جنگ‏های دفاعی و مقدس است. بر این اساس دفاع مقدس ما نیز منبع سرشار و پایان‏ناپذیری برای خلق آثار هنری برتر و متعهد است.

همچنین در ادامه سید علی حسینی نیا گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در عرصه های مختلف برنامه ریزی صورت گرفته بویژه با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد و وضعیت بیماری کرونا برنامه های هفته دفاع مقدس را به سمت خدمت رسانی بیشتر به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم و در این مسیر برنامه ریزی کرده ایم.

جانشین سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر افزود: نمایشگاه فصل سرخ به مناسبت هفته دفاع مقدس، بزرگداشت شهدای شاخص کشوری و استانی شهید عبدالهادی موسوی کراماتی و شهید خلیل فخرایی، تولید محتوا، برگزاری شب شعر و خاطره ، برپایی کاروان های پخش آهنگ و نواهای حماسی در سطح شهرستان ، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سطح فضای مجازی و حقیقی، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدا، توزیع بسته های معیشتی به نام یکی از شهدا در سطح شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سرافراز، تجلیل از رزمندگان مدافع سلامت و معرفی شهرستان دیر در جنگ های نامنظم از برنامه های سپاه سیدالشهداء شهرستان دیّر در ایام هفته دفاع مقدس خواهد بود.

کلمات کلیدی: دفاع مقدس