برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در موسسه کوثر
برگزاري مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان در موسسه کوثر
کلثوم غلامی

برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در موسسه کوثر

مراسم سوگواري تاسوعا و عاشوراي حسيني در موسسه فرهنگي قرآن و عترت کوثر شهرستان دشتي برگزار شد.
شناسه خبر : 29719 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۸

به گزارش  ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر :  به مناسبت تاسوعا و عاشورای سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور 14 قرآن آموز و دیگر اعضا کانون با رعایت پروتکل و شیوه نامه های بهداشتی برگزار گردید.

کلثوم غلامی  مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر دشتی در این ارتباط گفت: مراسم عزاداری و سوگواری شب تاسوعای حسینی با حضور ۱۴ قرآن‌آموز موسسه و رعایت کامل نکات و پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید.
کلثوم غلامی اظهار کرد: ترویج مکتب عاشورای حسینی، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با ویژگی‌های بارز شخصیت حضرت عباس (ع) از اهداف برگزاری این مراسم بود.
وی افزود: قرآن آموزان و اعضای کانون در این مراسم به مداحی و خواندن دل‌نوشته در وصف حضرت ابالفضل العباس و امام حسین (ع) پرداختند.
غلامی بیان کرد: قرائت زیارت عاشورا، پخش مداحی سنتی به همراه سینه‌زنی و توزیع بسته‌های فرهنگی و نذری بین قرآن‌آموزان دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر دشتی عنوان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم اجرای مراسم‌های مذهبی در دو سال اخیر به صورت حضوری، این برنامه در راستای زنده نگه داشتن ماه محرم برگزار شد.

کلمات کلیدی: کانون عترت