برگزاری آیین کتابت خوشنویسی به مناسبت عید غدیر خم در دیلم
برگزاري آيين کتابت خوشنويسي به مناسبت عيد غدير خم در ديلم
رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم خبر داد؛

برگزاری آیین کتابت خوشنویسی به مناسبت عید غدیر خم در دیلم

آيين کتابت خوشنويسي به مناسبت عيد غدير خم در مجتمع فرهنگي هنري پيامبر اعظم (ص) شهرستان ديلم برگزار شد.
شناسه خبر : 29351 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  دیلم نقش هنر در انتقال عمیق ترین آموزه ها و مفاهیم در عرصه معارف الهی و نقش هنرمندان به عنوان پویاترین عامل در این راستا را بسیار مهم ارزیابی کرد.

محنایی گفت:  آشنایی نسل جوان با وقایع غدیر، ترویج فرهنگ علوی و تبرک هنر خوشنویسی با احادیث ازمهمترین اهداف برپایی این همایش است.

وی برپایی نمایشگاه های فرهنگی هنری را در جهت ترویج این عید بزرگ مسلمانان تاثیر گذار دانست و افزود: شهرستان دیلم از خوشنویسان برجسته بسیار خوبی برخوردار است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نمایشگاهایی در این زمینه را در سطح شهرستان دیلم شاهد باشیم.

محنایی برگزاری این همایش هنری را با هدف بهره گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن کریم و عرض ارادت به مقام مولای متقیان حضرت علی(ع) و همچنین تبیین، توسعه و ترویج فرهنگ علوی و تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و تحرک برای استمرار فعالیت های تحول آفرین هنر ناب خوشنویسی برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم ضمن قدردانی از هنرمندان عرصه خوشنویسی این هنرمعنوی را سرشار از عشق و علاقه  وافر به اهل بیت (ع) دانست.

گفتنی است این برنامه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم و انجمن خوشنویسان این شهر به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد.

کلمات کلیدی: همايش خوشنويسي