نشست مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم با کانون امام حسین(ع)
نشست مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ديلم با کانون امام حسين(ع)

نشست مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم با کانون امام حسین(ع)

نشست مشترک با همکاري کانون فرهنگي هنري امام حسين(ع) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ديلم با موضوع نماز برگزار شد.
شناسه خبر : 29184 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: نشستی با همکاری کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم با موضوع نماز و اهمیت به فریضه الهی در بخش امام حسن برگزار شد.

«زهره محنایی» در این رابطه بیان داشت: مسجد یک پایگاه هماهنگ کننده بین اعضای فعال حوزه برنامه های ملی و مذهبی است و برای حفظ و توجه بیشتر به این پایگاه تاثیر گذار مذهبی ، ایجاد انگیزه و تقویت نیروهای فعال در این زمینه  گامی مهم است که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در راستای تحقق آن گام بردارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نماز یکی از فریضه های مهم و اصلی اسلام به شمار می رود و عامل ارتباط بین خدا و بندگان است و برجسته ترین اثر نماز رسیدن به آرامش روحی و روانی است، اظهار داشت : یکی از برنامه های مهم و تاثیر گذار در جهت ترویج نماز خوانی برگزاری نشست های تخصصی و مطالعه کتابخوانی با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان و بویژه خانواده ها در مساجد و پایگاه های مذهبی می باشد.

محنایی در این ارتباط گفت: یکی از برنامه های مهم حوزه فرهنگ و هنر در کنار دیگر فعالیتهای  فرهنگی هنری ، مقوله نماز و ترویج این فریضه الهی  با استفاده از ظرفیت هایی است که ما باآن در ارتباط هستیم.

حجت الاسلام سید علی موسوی در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای ترویج فرهنگ غدیر و برنامه های دینی و معنوی بویژه فریضه نماز در جامعه هستند .

موسوی روحانی و خطیب این نشست به اهمیت این فریضه الهی و شیوه های دعوت به نماز پرداخت وبیان داشت : افزایش توجه به نماز و معنویات در جامعه، منجر به توسعه همه بخش ها می شود؛ باید با همت جمعی و استفاده از امکانات موجود و برگزاری مراسم مختلف، تلنگری به جامعه زد و اهمیت موضوع نماز را در میان خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم.

وی اثرگذاری تربیتی نماز را  نیازمند حضور قلب دانست و افزود: تاکید خدای متعال در قرآن کریم بر صبر و اقامه نماز است .

گفتنی است دراین نشست 20 رحل قرآن کریم از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم به کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) اهداء شد.

کلمات کلیدی: نشست قرآني