بازدید مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما از فعالیت‌های بچه‌های مسجد در استان بوشهر
بازديد مشاور رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما از فعاليت‌هاي بچه‌هاي مسجد در استان بوشهر

بازدید مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما از فعالیت‌های بچه‌های مسجد در استان بوشهر

حجت الاسلام قديريان، مشاور رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما، در سفر به بوشهر در جريان فعاليت‌هاي بچه‌هاي مسجد در اين استان قرار گرفته و با اعضاي کانون امام حسين(ع) درودگاه ديدار و گفت‌وگو کرد.
شناسه خبر : 29083 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: حجت الاسلام غلامعلی قدیریان مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بازدید از ستاد فهمای استان بوشهر، ضمن تقدیر از مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به اهمیت جایگاه کانون های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت:  ضرورت  احیاء نقش جوانان و نوجوانان در مساجد ، حضور نوجوانان و جوانان و فعالین فرهنگی با ظرفیت های موجود و ایجاد پایگاه های جهادی در مساجد است.

در این سفر حجت الاسلام قدیریان از چند کانون فرهنگی هنری بازدید داشته و همچنین نشست و دیداری از کانون امام حسین(ع) روستای درودگاه به عمل آورد.

«علیرضا پولاد» طی نشستی در محل ستاد هماهنگی کانون های فهما استان بوشهر که با حضور حجت الاسلام قدیریان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفيت فرهنگي و فعاليت هاي کانون هاي مساجد روستاي درودگاه چند برابر از روستا هاي ديگر در استان مي باشد،  تلاش‌هايي که در حوزه هماهنگي کانوني و حوزه‌ روستايي شکل گرفته نشان دهنده  اين ظرفيت  در نيروهاي کانوني ما در درودگاه است.

مدیر ستاد فهما استان بوشهر گفت: طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامي در راستاي هم‌افزايي ميان نهادهاي فرهنگي و ديني است .با توجه به اين که کانون مسجد جامع امام حسين(ع) جز کانون هاي شاخص استان مي باشد و امسال از کانون هاي منتخب در طرح ملي اوقات فراغت تابستان است همه ي ظرفيت هاي ستاد استان را جهت کمک به اين کانون به کار مي گيريم .

وی  ادامه داد: اين طرح سعي دارد ميان نهاد مسجد، مدرسه و خانواده پيوند ايجاد کند و زمينه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم کرده و موجب شناسايي، پرورش و رشد استعدادهاي فرهنگي هنري فعالان مسجدي مي شود.

در ادامه بخشي دهيار روستا گفت: علاوه بر تلاش‌هاي کانون هاي مساجد روستاي، در درودگاه رشد خيلي خوبي در زمينه فرهنگي داشته ايم.

وی افزود:يکي از کارهاي شاخص کانونهاي مساجد روستا اين بوده که فعاليت های خود راعلاوه بر مساجد به سطح محله هم رسانده و دارند در محلات روستا هم خدمت رساني در همه زمينه ها انجام مي دهند.با اين طرح سعي شده که فرهنگ از درون مسجد به روستا انتقال داده شود.

قديريان افزود: خوشحاليم که امروز توانستيم درروستای درودگاه با توجه به اين همه پتانسيل و ظرفيت به جهت تقدير و تشکر از مسئولان و مديران  فرهنگي و سياسي روستا حضور داشته باشیم.

وی گفت :ما همه توان و ظرفيت خود را جهت رفع مشکلات و پيشرفت کانون هاي مساجد روستا  به کار مي گيريم و انتظار داريم مسئولان روستا هم پای ما در این مسئولیت خطیر همراه شوند.

در بخش دیگری از این نشست، تقی نژاد رياست شوراي اسلامي روستا گفت: در زمينه تخصيص بودجه به کانون هاي مساجد روستا در طول اين چند سال تمامي تلاشها و اقدامات و حمايت هاي خود را انجام داده ايم و خواهيم داد.

همچنین «یاسر سبزی» مدیر کانون امام حسين(ع)بیان داشت: تلاش‌هاي خيلي خوبي در کانون مسجد جامع امام حسين(ع) صورت گرفته و نتيجه آن هم کسب عناوين متعدد استاني و ملي بوده که مهم ترين آن در چند سال اخير در رويداد ملي فهما اتفاق افتاده است.

کلمات کلیدی: بازديد کانوني