برگزاری مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) به همت کانون های مساجد
برگزاري مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) به همت کانون هاي مساجد

برگزاری مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) به همت کانون های مساجد

مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) با همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان ديلم برگزار شد.
شناسه خبر : 28976 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) مراسمی به همین مناسبت با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دیلم برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی نژاد مدیر دفتر امام جمعه دیلم ضمن عرض  تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: تواضع، فروتنی و پرهیز از تکبر در برابر خدا و خلق او، خشوع و خضوع دل و روح و جان در برابر خدا، از دیگر ویژگیهای شیعه اهل بیت (ع) در کلام آن حضرت است.

وی ادامه داد: تواضع، فروتنی و پرهیز از تکبر در برابر خدا و خلق او، خشوع و خضوع دل و روح و جان در برابر خدا، از دیگر ویژگیهای شیعه اهل بیت (ع) در کلام آن حضرت است.

یوسفی نژاد اظهار داشت: امانتداری، امین بودن، مدام به یاد خدا بودن و داشتن احساس تعهد نسبت به همسایگان، یتیمان و فقرا، از دیگر ویژگیهایی است که امام باقر(ع) برای شیعیان برشمردند. وی گفت: شیعه واقعی هم عشق و محبت نسبت به اهل بیت (ع) دارد و هم اهل عمل است.

وی در ادامه ضمن اهمیت و توجه به برنامه های دهه امامت و ولایت و تاکید آحاد مردم نسبت به این دهه پر برکت اظهار داشت: از دهه اول این ماه در آیه ۲۸ سوره حج به "ایام معلومات" یاد شده است. در این ماه روز عرفه، عید قربان، عید غدیر، روز مباهله، روز نزول آیات تطهیر و ولایت را داریم که مومنان بااجرا و رعایت  اعمال خاصه این ایام  بیشترین استفاده را خواهند برد.

 حجت الاسلام حیدر یوسفی نژاد با اشاره به نقش فرهنگ غدیر در ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی برای تبیین واقعه غدیر و فلسفه ولایت فقیه در بین امت اسلامی است.

خطیب مراسم خاطرنشان کرد: براساس فرمان و ابلاغ پیامبر اسلام (ص) در حجه الوداع، حضرت علی (ع) به عنوان امام منصوب و معرفی شد و این امر باید براین اساس از طریق آیین های فرهنگی و مذهبی برای نسل های آینده تبیین شود.

گفتنی است این مراسم با حضور آحاد مردم در مسجد جواد الائمه(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.