استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای توسعه و تولید کارگاه‌های صنایع دستی بوشهر
استفاده از ظرفيت کانون‌هاي مساجد در راستاي توسعه و توليد کارگاه‌هاي صنايع دستي بوشهر
مدیر ستاد فهما استان بوشهر خبر داد؛

استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای توسعه و تولید کارگاه‌های صنایع دستی بوشهر

دومين نشست مشترک مديران ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان بوشهر و معاون توسعه مديريت و پشتيباني اداره کل ميراث فرهنگي استان بوشهر تشکيل شد.
شناسه خبر : 27702 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: دومین نشست مشترک مدیران ستاد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برگزار شد.

 

علیرضا پولاد، با اشاره به نقش و اهمیت گردشگري و صنایع دستی بعنوان هنری مقدس ، صنعتی مستقل ، بومی و اصیل با جنبه های قوی کاربردی از جهات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی اظهار داشت: گردشگری بخش مهمي از فرهنگ يک کشور يا منطقه است که تاريخ مردم، آداب و سنن، هنر، ارزش ها و سبک زندگي آنها در اين مناطق جغرافيايي را نشان میدهدو از مهمترين مولفه هاي آن محسوب مي شوند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با اشاره به فعالیت جوانان پر شور با توانمندی های بالا در کانون های فرهنگی سراسر استان تصریح کرد : جوانان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت بالایی هستند که ما برای توسعه صنعت گردشگری استان این ظرفیت ها را پیشنهاد می دهیم که لازم است تاکید کنم بی تردید مورد استقبال آنان هم قرار خواهد گرفت.

اسماعیل سجادی منش معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ضمن بر شمردن اهمیت حفظ و احیای سنت ها و همچنین نگاه ویژه به گردشگری و صنایع دستی استان افزود : مجموعه میراث فرهنگی استان در راستای تحقق اهداف وزارتخانه و همچنین حراست از مواریث فرهنگی و توسعه زیر ساخت های گردشگری و حمایت از صنعتگران هم استانی همیشه همکاری و همیاری با دیگر ارگان های دولتی و بخش خصوصی را در اولویت کاری خود دارد.

وی همچنین افزود: نگاه ما گسترده بوده و با افق دید تاثیر گذار در حل مشکلات پیش روی سه حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گام برمی داریم که در این مسیر نیاز به کمک داریم و علاقمند به همکاری با دوستداران این سه حوزه در استان هستیم.

گفتنی است در این نشست انعقاد تفاهم نامه با موضوعات : تولید صنایع دستی – ایجاد بوم گردی های گردشگری با استفاده از ظرفیت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاهایی که دارای بستر مناسب هستندو همچنین حفاظت از میراث فرهنگی استان به امضا رسید.

پولاد امکان برگزاری دوره های آموزشی، وجود زیرساخت های گردشگری در استان ، استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای توسعه و تولید کارگاه های صنایع دستی را از مهمترین اهداف این نشست عنوان کرد.    

کلمات کلیدی: گردشگري صنايع دستي