برنامه های ستاد فهما مکمل بخشی از سند چشم انداز کانون فرهنگی هنری شاه خراسان بود
برنامه هاي ستاد فهما مکمل بخشي از سند چشم انداز کانون فرهنگي هنري شاه خراسان بود
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

برنامه های ستاد فهما مکمل بخشی از سند چشم انداز کانون فرهنگی هنری شاه خراسان بود

با تدوين برنامه اي منسجم و ترسيم نقشه راه در موازات اهداف کانون رتبه 6 کشوري طرح ملي ايران قوي به کانون شاه خراسان تعلق گرفت.
شناسه خبر : 26758 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: علی آذر کشت مدیر کانون فرهنگی هنری شاه خراسان ، مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای زیارت از شهرستان دشتستان طی گفتگویی با ستاد ارتباطات رسانه ای گفت: کانون فرهنگی هنری شاه خراسان در جشنواره ایران قوی که در بین 25 هزار کانون فعال در سطح کشور برگزار شده بود، در پایان توانست با وجود امتیازات بسیار نزدیک به یکدیگر ، رتبه ششم کشوری را از آن خود کند.

آذر کشت در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت موجود، کانون قطعا می توانست جزء سه کانون برتر کشور باشد ولی متاسفانه با کمبود امکانات مواجه شده وآنچه را شایسته خود بود نتوانست کسب کند.

وی اظهار داشت: کانون شاه خراسان با امکانات حداقلی در بخش تخصصی نمایش نیز توانست جز ده کانون برتر کشور و همچنین در بخش تخصصی علم و دانش با توجه به فعالیت های تخصصی خود در این زمینه ، با وجود محیط روستایی ، سطح کیفی علم ودانش را در روستا ارتقا داده و در این رواق توانست با محدودیت های موجود رتبه نخست را کسب کند.

آذر کشت در راستای حضور در طرح ایران قوی بیان داشت: تشکیل هیئت اندیشه ورزی نخستین گام ما در ایران قوی بود، که با هدف تببین برنامه ها ومتناسب کردن سیاست و فعالیت های کانون با ستاد کانون های مساجد بود.

وی همچنین درادامه گفت: در رواق علم و دانش توانستیم با برگزاری گعده های کتاب های مختلف در سطح روستا، برپایی ایستگاه های مطالعه در مکان های پرتردد روستا، برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی به صورت حضوری و مجازی ، برگزاری کلاس های درسی و تقویتی در کانون، برگزاری طرح شنبه های کتاب به طور منظم ، برگزاری کلاس ها و حلقه های تفسیر قرآن در سطوح مختلف پرداختیم

وی بیان داشت:  تالیف دوکتاب توسط اعضای کانون که به آسیب شناسی وایده پردازی فرهنگی متناسب با مشکلات روستا می پردازد از دیگر فعالیت های مهم کانون در این راستا بوده است.

مدیر کانون شاه خراسان ادامه داد: یکی از اهداف فهما، تعامل اعضای کانون ها با این سامانه است و اکثریت مخاطبان کانون ها را نوجوانان تشکیل می دهند، از این جهت پویایی نوجوانان در سامانه تحت وب  میتواند یکی  از رویکرد های فهما باشد. به همین خاطر در صورتی که سامانه فهما تحت برنامه اندروید ارائه شود، قطعا موجب افزایش تعامل نوجوانان با این سامانه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : طرح ایران قوی اگر از ابتدای سال به کانون ها ابلاغ گردد ، می تواند کارآمد تر باشد مثلا به صورت طرح های کوتاه مدت یک ساله پیشنهاد شود وهمچنین  به کانون های روستایی برنامه های ویژه در طرح دیده شود تا مساوات بین امتیازات کانون های شهری و روستایی برقرار شود.