نشست مشترک ستاد هماهنگی کانون های مساجد بوشهر با اداره کل کتابخانه های عمومی استان
نشست مشترک ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد بوشهر با اداره کل کتابخانه هاي عمومي استان
ستاد فهما استان بوشهربا تمام ظرفیت و تعامل با دیگر نهاد های فرهنگی به مسیر خود ادامه می دهد.

نشست مشترک ستاد هماهنگی کانون های مساجد بوشهر با اداره کل کتابخانه های عمومی استان

170 کتابخانه کانون مساجد در استان فعاليت دارند.
شناسه خبر : 21148 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر : امروز سه شنبه (2 دی) نشست مشترک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در محل ستاد فهما استان برگزار شد.

 

علیرضا پولاد نیز در این نشست به فعالیت 170 کتابخانه کانونی در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ماموریت های مهم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح هر شنبه امام جماعت مساجد یک کتاب مفید به نماز گذاران معرفی می کند و به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان نماز گذاران می پردازد.

 

وی به فعالیت های موثر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی از سوی ستاد مرکز، کلثوم عالی پور به عنوان کتابدار نمونه روستای دوستار کتاب بنه گز معرفی و از وی تجلیل به عمل آمد.

 

پولاد به اهمیت تعامل نهاد های فرهنگی در جهت تقویت فعالیت های مسجدی تاکید کرد و ادامه داد: رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت تقویت فعالیت های مسجدی و ارتقا سطح فرهنگی جامعه می باشد و در این خصوص با تمام ظرفیت و تعامل با دیگر نهاد های فرهنگی به مسیر خود ادامه می دهد.

 

سید علی هاشمی در این نشست نیز به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: کتابداران استان بوشهر به صورت تخصصی در کتابخانه های عمومی در حال فعالیت می باشند و در این راستای با توجه به توانمندی بالای کتابداران، فعالیت های بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

مدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به اجرای طرح چالش اهداء کتاب در استان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از هفته کتاب شروع شده و در قالب آن افراد به این چالش دعوت می شوند و به کتابخانه های عمومی استان کتاب اهداء می کنند.

 

وی به اهداء بیش از 30 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان از ابتدای سال تا به امروز اشاره کرد و افزود: فرهنگ اهداء کتاب در استان بوشهر از جایگاه مطلوبی برخوردار است و با اجرای طرح چالش اهداء کتاب بیش از 18 هزار کتاب به کتابخوانه ها اهداء گردیده.

 

هاشمی به ضرورت استفاده مناسب از فضای مجازی در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و ادامه داد: در قالب فضای مجازی فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته که مولفین بومی در این فضا به معرفی کتاب های خود می پردازند.