گروه‌های جهادی مساجد به یاری سیل‌زدگان شتافتند
گروه‌هاي جهادي مساجد به ياري سيل‌زدگان شتافتند

گروه‌های جهادی مساجد به یاری سیل‌زدگان شتافتند

اعزام گروه جهادي از کانون فرهنگي هنري انديشه و استقرار در مناطق سيل زده دشتستان
شناسه خبر : 20869 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: در پی وقوع سیل که در شهرستان دشتستان و روستاهای آن خسارت های زیادی در پی داشت کانون فرهنگی هنری انديشه مسجد امام حسين عليه السلام در روستاي شول از توابع بخش سعد اباد ،شهرستان دشتستان پيرو اعلام مسئولين ذي ربط، يک تيم از گروه کانون مسجد امام حسين (ع) شهرستان دشتستان متشکل از۳۵نفر از جوانان و اعضاي افتخاري گروه به محل روستاي فوق الذکر اعزام و در حسينيه روستا مستقر شدند.

 

در اولين اقدام اعزام کار گروه، عرض ياب جهت مشاهده و تعيين محل هايي براي فعاليت گروه صورت گرفت که بر اساس مشاهدات ميداني مشخص شد که بر اثر ورود حجم زياد آب از طريق رودخانه فصلي به روستا باعث ابگرفتگي شديد و جاري شدن سيل در چند منزل ايجاد خسارات فراواني به آن منازل شده است . لذا در اقدامات اوليه خروج گل و لاي از منازل افراد در دستورکار قرار گرفت که در مدت اقامت گروه در روستا موفق به نظافت بيش از ۱۰منزل شدند.

 

این گزارش می افزاید، در ادامه بعد از آن نسبت به نظافت وسايل و امکانات منزل افراد اقدامات شایسته ای صورت گرفت. در بحث باز گشايي مسير کوچه هاي موجود در روستا به همت گروه مهندسي و ماشين الات قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء درسد دالکي  «سپاسد» موفق به بازگشايي و نظافت همه ي کوچه ها گرديد.در ادامه جهت حمايت از خانواده هاي اسيب ديده بسته هاي معيشتي بين تعدادي از انها توزيع گردید . همچنین در راستاي مقابله با اسيب هاي اجتماعي گام هاي موثري برداشته شد که مقرر گرديد در يک دوره حداقل دو ماهه يک سري برنامه مدون فرهنگي اجتماعي در روستا اجرا شود.و با همکاري مسئولين محلي روستا فعاليت هاي متنوع فرهنگي در روستا توسط کانون فرهنگی هنری اندیشه ، مسجد امام حسين (ع) انجام گیرد.