بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در ستاد فهمای استان بوشهر
بزرگداشت يوم‌الله 13 آبان در ستاد فهماي استان بوشهر

بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در ستاد فهمای استان بوشهر

به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، يوم الله 13 آبان همزمان با هفته وحدت طي نشستي مجازي برگزار شد.
شناسه خبر : 18665 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان بوشهر: به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نشستی در محل ستاد کانون های قرهنگی هنری مساجد استان بوشهر برگزار شد؛ در این برنامه حجج الاسلام دکتر «حبیب ر ضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «صفایی بوشهری» امام جمعه و «فاطمه کرمپور»، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت مجازی جضور داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در این وبینار طی سخنانی اظهار کرد: استکبار جهانی همه جا دشمنی خود را به تمام کسانی که می خواهند مقابل طلم بایستند نشان داده است؛ در همه دنیا هستند کسانی که یا جهل دارند ویا عناد دارند و یا با هردو ابزار در مقابل اسلام عناد می ورزند.

 

در ادامه این نشست «علیرضا پولاد» در این نشست ضمن تبریک میلاد پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور سه حادثه و حماسه بزرگ در ایران است که همگی به نوعی با سلطه جویی مستبدان و روش برخورد ملت ایران با آنها مرتبط است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر افزود: در 13 آبان 1343 امام(ره) به ترکیه تبعید شدند، در 13 آبان 57 حدود 60 نفراز دانش آموزان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند و در آبان 58 ملت غیورایران به توطئه های مستکبران به ویژه امریکا پاسخی شایسته داد و با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران به اهمیت 13 آبان افزود.

 

در ادامه این نشست، «فاطمه کرمپور» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرطی سخنانی بیان کرد: 13 آبان از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است. 13 آبان زاد روز انقلابی بزرگتر است که امام خمینی (ره)  آن را انقلاب دوم نامیده است.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین جمالی مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی کوتاه گفت: 13 آبان سالروزتبعید حضرت امام خمینی(ره) شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ایجاب می کند که دست ها و دلهایمان را قوی کنیم و دراین روز، مردم خداجو و استکبار ستیز را همچنان به میدان مبارزه با مظهر استکبار بخوانیم و رسالت دینی و ملی خود را به انجام برسانیم.

 

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی وفاطمه کرمپور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزدر این نشست از طریق وبینارارتباط برقرارکردند.

 

درپایان این نشست گروه سرود دانش آموزی جوانان رضوی  کانون فرهنگی هنری الغدیر به اجرای سرود پرداختند ومداح اهل بیت حاج میثم بهرامی در مدح رسول اکرم محمد مصطفی (ص) مداحی کردند.

 

گفتنی است این برنامه از طریق تلویزیون اینترنتی به آدرس 8taG TV  در اینستاگرام  قابل مشاهده بود.